Clubhouse і кіноіндустрія!

Clubhouse і кіноіндустрія!

Clubhouse і кіноіндустрія!

397
Як у два кліки познайомитись із тим, хто тобі потрібен, або що таке Clubhouse?

2020-й видався не з простих. Звісно, якщо ви не засновник Zoom, або не придбали Bitcoin у січні. В іншому рік був складним чи не для усього людства. І кіноіндустрія тут не є виключенням. Яким буде новий рік – час покаже, але цікаві новинки він уже приготував. І прийшли вони звідки ніхто не очікував — з Китаю. Принаймні, саме на китайському програмному забезпеченні працює Clubhouse — нова соціальна мережа, де користувачі спілкуються лише голосом. Тут немає відео, текстових чатів, повідомлень та можливості писати один одному. Відсутні лайки та коментарі. Тільки спілкування голосом і тільки в режимі реального часу. Усе це звучить як радіошоу і спікерські форуми в аудіоформаті. Тільки замість сцени або студії — групи за інтересами («кімнати»). Записи тут також не ведуться, тому це виключно формат «тут і зараз».

Ще одна соцмережа? Серйозно?

В час, коли голосові повідомлення стають моветоном, з’являється додаток, де єдиним інструментом спілкування та залучення аудиторії є голос. Люди чують розумну і цікаву розмову і підписуються на спікера. Відповідно, чим змістовніше і по суті Ви говорите, тим більше у Вас фоловерів. Знавці, експерти та просто цікаві люди тут обговорюють теми бізнесу, творчості, технологій, ментального здоров’я, зрештою говорять про своє звичайне життя.

Можливість почути людей, яких ніколи б не почули

Здавалось би, для тих, хто любить послухати цікавих людей вже давно існують подкасти. Так, але Clubhouse — простіший. Яка ймовірність того, що умовний продюсер або актор створить свій подкаст або шоу? Додаток дає таку можливість кожному. Не потрібні студія, обладнання, та навіть фізична присутність спікерів. Лише впевненість у тому, що Ви цікаві, телефон та власний голос. До того ж, подкасти відмежовують поняття «глядача», який споживає контент і «автора», який його створює. Тут же кожен охочий може зайти до кімнати, «підняти руку» і вступити в цікаву дискусію, або поставити будь-яке питання.

ClubHouse і світ відеовиробництва

Для світу кіно та знімання Clubhouse — як безплатний онлайн-інтенсив, який повторюється чи не щодня. Сьогодні режисер розповідає про роботу над тією чи іншою стрічкою, а актори про підготовку до ролі, завтра — продюсер ділиться тонкощами роботи із замовниками з Голлівуду, а художники з костюмів обговорюють одяг в кіно та роль стиліста і як багато залежить від їх роботи.
За тиждень, що я знаходжусь у соцмережі, я вже почув купу історій, порад та думок. Від Олександра Роднянського і Ладо Кватанії, до Алана Бадоєва і Тані Муіньо. І усе це в форматі живої бесіди. Часто навіть є таке, що в один і той самий момент вже створено декілька кімнат на різні тематики — і усі вони дійсно цікаві тобі. Шкода, що «розірватись», аби підслухати усюди неможливо.

Найцікавіше

Люди готові ділитись інформацією та інсайтами, адже це не формат інтерв’ю, або того ж самого подкасту. Тут — імітація живої бесіди із зацікавленими людьми, яку ніхто не запише. Немов на кухні з друзями до ранку. Саме тому люди розкриваються і кімната на тисячу людей стає єдиним організмом. Завжди є місце для спонтанного (а тому живого) діалогу. До того ж, поки що тут не так багато людей — кількість користувачів усього 8 мільйонів, половина з яких доєдналася протягом останніх двох тижнів. Для прикладу Instagram щомісячно використовує близько 1 мільярду (!) користувачів, а його власник Facebook – охоплює 2,5 мільярди користувачів (так, це кожний третій житель планети). А потрапити в «тусовку» можна лише за запрошенням (інвайт). Аудиторія тут збирається максимально зацікавлена і залучена. Здебільшого це люди, яким насправді є що сказати.
Це не контент у звичному розумінні цього слова. Це радіо 2.0, доступ до якого є поки що не у всіх.

Але чому така шалена популярність?

Одним реченням відповісти на це питання важко. Вірогідно, за час пандемії та ізоляції люди скучили за живим та щирим спілкуванням. На додаток тут є елемент азарту — ніколи не знаєш, яка людина може абсолютно випадково долучитись до розмови. Так, до однієї з бесід нещодавно доєднався великий і могутній Ілон Маск. І понад годину говорив про нейротехнології, криптовалюти та відповідав на запитання.

Clubhouse максимально нагадує реальне спілкування. Де ще можна почути різних людей з різних сфер, яких ми взагалі не знаємо і ніколи б не дізнались? Лише в реальному житті. Саме тому це ідеальне місце для нетворікнгу та створення нових знайомств. Існують навіть спеціальні кімнати, де взагалі ніхто нічого не говорить. Декілька тисяч людей читають біографію (опис профілю) одне одного, знайомляться і встановлюють зв’язки.

Чи усе так солодко?

Звісно, як і все у цьому світі Clubhouse не ідеальний. Тому ось основні недоліки, що можуть переконати Вас не встановлювати на телефон ще один додаток.

Зворотний бік головних плюсів — усе як у реальному житті. Інколи учасники нехтують таймінгами та своєю експертністю, та перетворюють бесіду на пусті балачки. Бути цікавим постійно — складно. Корисна інформація, звісно, є, але часто 70-80% інформації — вода. Ще один суттєвий мінус це відсутність повноцінної модерації. Позаяк до бесіди може доєднатись хто завгодно, немає жодної гарантії, що людина, яка щойно зайшла, дійсно зацікавлена у конструктивному діалозі.

До речі, раджу усвідомлено обирати, на кого Ви підписуєтесь. Адже якщо хтось, за ким Ви стежите починає бесіду або приєднується до іншої, Ви отримаєте push-повідомлення. І з цього випливає наступний мінус — додаток закидає Вас повідомленнями, щойно отримаєте до нього доступ. Особисто я навіть від месенджерів стільки не отримую. Як варіант — взагалі обмежити повідомлення і заходити в додаток тільки тоді, коли є час. А часу Clubhouse потребує дійсно багато. Мабуть, це основний мінус. На відміну від інших соцмереж, тут з легкістю можна просидіти 5-7 годин. Така вже специфіка цікавих бесід.
Хоча це вже залежить від кожного особисто. Усі додатки та соцмережі створюються, аби захопити нашу увагу та час. Це найцінніший ресурс сьогодення. Тому справа за користувачем — як він налаштує додаток під себе та наскільки відповідально використовуватиме.

Та і справедливості заради — якщо часу дійсно немає, то ми не будемо його витрачати на будь-які соцмережі.
А якщо він є, то краще вже витратити його на Clubhouse, який в теорії буде корисним.

Що далі?

Майбутнє важко передбачити. Сьогодні це невдячна справа. Тому прогнозувати, що буде далі я не візьмусь. Натомість пропоную насолоджуватись тим, що є зараз. Чесно кажучи, наразі Clubhouse нагадує Twitter початку 10-х, або Instagram (який, до речі, також був доступний лише для iPhone), поки туди не прийшли бренди та реклама. Справляє враження максимально «лампового» комьюніті своїх людей, яких цікаво слухати, знайомитись та долучатись до розмови з ними. Тож саме час завести нові знайомства та повертатись на майданчик з новими знаннями та крутими колабораціями, чи не так? Lights, Camera, Action!

                                                                                                                                                     Автор: Антон Колосов